Segmentointi

Paras tapa rakentaa laaja asiakastuntemus on analysoida ja kartoittaa nykyinen markkina-alueesi. Tunnistamme uusia mahdollisuuksia nykyisten asiakkaittesi joukosta ja muodostamme kattavan kuvan asiakaskunnastasi. Segmentoinnin avulla saat uutta arvokasta tietoa uusien kannattavien markkina-alueiden valintaan ja ymmärryksen tulevista asiakkaistasi jo etukäteen.

Kohteletko kaikkia asiakkaitasi samalla tavalla? Näetkö asiakaskuntasi yhtenä kokonaisena asiakasjoukkona? Voisiko asiakaskunnastasi löytyä ihmisiä, jotka saattaisivat ostaa enemmän tuotteitasi ja palveluitasi, jos tarjoaisit heille uusia juuri heidän tarpeisiin sopivia palveluita?

Segmentoinnin avulla pystymme jakamaan asiakkaasi pienempiin ryhmiin eri ominaispiirteiden perusteella. Saat selkeän kuvan asiakaskunnastasi, tunnistat tuottavimmat asiakkaasi ja pystyt tarjoamaan asiakkaillesi sopivampia palveluita, jotka palvelevat juuri heidän tarpeitaan. Tämä kasvattaa asiakasuskollisuutta ja kokonaistuottoja.

Vuosien varrella olemme nähneet kuinka paljon asiakkaamme ovat kasvattaneet tuottojaan pelkän asiakaslähtöisen ajattelun ja asiakasymmärryksen pohjalta. Oikeiden viestintäkanavien ja paremman asiakasymmärryksen pohjalta he ovat pystyneet tarjoamaan asiakkailleen asiakkaita kiinnostavia ja asiakkaiden tarpeisiin sopivia tuotteita ja palveluita. Yritysten oma asiakasrekisteri tarjoaa paljon uutta tietoa asiakkaista ja uusia tuottomahdollisuuksia.

conzoomin® avulla pääset helposti alkuun asiakassegmentoinnissa.

Ota meihin yhteyttä niin saat lisätietoa asiakassegmentoinnista ja siitä miten voimme auttaa sinua. 

Soita meille asiakastietojen asiakassegmentoinnista

Autamme mielellämme

+358 50 321 9058 

Alle olemme koonneet tavallisimmat kysymykset ja vastaukset. 

Miten pääsen alkuun asiakassegmentoinnissa.
Tärkeintä on, että sinulla on selvä kuva, mitä haluat saavuttaa segmentoinnin avulla. Autamme sinua mielellään ideoinnissa.
Mitä asiakassegmentointiin tarvitaan?
Segmentointi rakennetaan tyypillisesti asiakasrekisterin ja tapahtuma- tai ostotietojen pohjalta.